I den här digitala tjänsten har du möjlighet att skicka in en ansökan om flytt av fordon.
Enligt lagen om flyttning av fordon i vissa fall (LFF 1982:129) kan markägare begära flyttning av fordon hos kommunen. Följande alternativ finns för att kunna begära flyttning:
Läs mer på: Sigtuna kommuns informationssida kring flytt av fordon
Kostnad för flytt
Kostnaden för flyttning av fordon från privat tomtmark debiteras markägaren/beställaren. Sigtuna kommun tar inget ansvar för eventuellt felaktiga uppgifter från markägare/beställare och eventuella kostnader som kan uppstå på grund av felaktiga uppgifter debiteras markägaren/beställaren.
Läs mer på: Sigtuna kommuns informationssida om taxor
Personuppgifter
Uppgifterna i ansökan registreras och behandlas för handläggning av ärendet, för detta gäller GDPR.
Den som behandlar personuppgifter är skyldig att på begäran av den som uppgifterna rör rätta felaktiga, ofullständiga eller missvisande personuppgifter.
Kontakta Sigtuna kommun om du anser att någon uppgift ska ändras. Det är frivilligt att lämna uppgifterna i ansökan men en ofullständig ansökan kan innebära att kommunen inte kan handlägga ansökan.
Varje person vars uppgifter registreras har rätt att kostnadsfritt få ta del av dessa uppgifter en gång per år efter ansökan. En ansökan om registerutdrag ska göras skriftligen och vara undertecknad av den sökande själv.
Personuppgiftsansvarig:
Kommunstyrelsen
195 85 Märsta
08-591 26 000